Bejelentkezés

Fiókkezelés

Buvu.hu vásárlási kedvezmény az első vásárlásra 1000 Ft *

* A kedvezményt 9999 Ft feletti megrendelésre érvényesítheti
 
 

16 + 4 tipp az otthoni iroda és dolgozószoba berendezéséhez

Szeretne olyan környezetet kialakítani, amelyben nyugodtan dolgozhat? Tippjeink segítségével olyan otthoni irodát alakíthat ki, amely motiválja és biztosítja az Ön számára a maximális munkakedvet. 

1. sz. tipp: Biztosítson a munka számára külön szobát

Ha van rá lehetősége, biztosítson az otthoni irodája számára egy külön helyiséget. Ez az egyetlen módja annak, hogy valóban nyugodtan dolgozhasson, arról nem is beszélve, hogy könnyebb lesz szétválasztani a munkát és a magánéletet. 

Adja a háztartás többi tagjának tudtára, hogy munka közben ne zavarják Önt. Akasszon ki az irodája ajtaja mellé egy vicces táblát egyértelmű üzenettel. 

2. sz. tipp: Hozzon létre egy dolgozósarkot bárhol az otthonában

Mi van akkor, ha nincs szabad szobája az otthoni irodája számára? Különítsen el egy helyet a nappaliban vagy a hálószobában az otthoni munkavégzéshez, és próbálja meg azt a lehető legjobban elkülöníteni a szoba többi részétől. Hogyan tovább? Használjon paravánt, magasabb könyvespolcot, polcot esetleg magas növényeket, vagy különböztesse meg vizuálisan a munkaterületet a fali tapétával

3. sz. tipp: Szerezzen be egy állítható magasságú asztalt

Az alapvető berendezéshez tartozik egy tágas íróasztal, ezért ne becsülje alá annak kiválasztását. Koncentráljon a munkafelület méretére, a tárolóhely mennyiségére és az íróasztal magasságára, amelynek ideális esetben állítható. Ez lehetővé teszi, hogy elhelyezkedést váltson és időnként állva dolgozzon, amiért hálás lesz a háta. 

4. sz. tipp: Invesztáljon egy ergonomikus székbe

Ugyanilyen fontos a megfelelő szék kiválasztása, amiben gyakran több mint nyolc órát tölt naponta. Gondoljon tehát a hátára, és szerezzen be egy ergonomikus széket, amely munka közben gondoskodik a testtartásáról. Természetes, hogy a kar- és fejtámlákat, valamint az ágyéki és nyaktámaszokat magától biztosítani kell. 

5. sz. tipp: Helyezze a monitort szemmagasságba

Nemcsak az állítható magasságú íróasztal és az ergonomikus szék járul hozzá a helyes testtartáshoz, hanem az is, hogy milyen magasságban van elhelyezve a számítógép monitora. Helyezze el szemmagasságban, különben megerőlteti a nyakizmait, ami akár súlyos fejfájáshoz is vezethet. 

Szerezzen be tehát egy állítható monitor- vagy laptopállványt, és állítsa be úgy, ahogy Önnek a legjobban megfelel.

6. sz. tipp: Szerezzen be egy külső monitort és billentyűzetet

Ha laptopon dolgozik, fontolja meg a külső monitor és billentyűzet használatát. A két monitor megkönnyíti a munkát, és egy külső billentyűzet is jól jön, ha úgy dönt, hogy a laptopot fekvő állványra helyezi. Ezenkívül beszerezhet egy numerikus résszel ellátott billentyűzetet is, hogy gyorsabban menjen a munka. 

7. sz. tipp: Szelídítse meg a tápkábeleket

Próbálja meg rendben tartani az íróasztalát, könnyebben fog gondolkodni, és a gondolatai nem fognak a lényegtelen dolgokra terelődni. Zavaró lehet például az asztalán vagy az íróasztala alatt heverő kábelrengeteg. Ezért szerezzen be egy kábelvezetőt, amelyet az íróasztalához rögzíthet, és helyezze el benne a kábeleket, hogy ne legyenek útban.

8. sz. tipp: Fektessen be minőségi fejhallgatóba

A munkája részét képezik a gyakori telefonhívások és videohívások? Invesztáljon minőségi környezeti zajszűrővel ellátott fejhallgatóba, különösen, ha például a munkaállomását a nappaliban alakította ki. 

9. sz. tipp: Legyen elegendő tárolóhelye

Igyekezzen ne csak az íróasztalát, de az egész irodát rendben tartani. Ehhez elegendő tárolóhelyre van szüksége – vigyázzon arra, hogy az íróasztal fiókjai gyakran nem elegendőek. Lehet, hogy polcrendszert kell felszerelnie a falra vagy be kell szereznie egy tárolódobozt, esetleg egy gurulós szekrényt. 

10. sz. tipp: Tartson rendet a dokumentumai között

Tárolja a dokumentumokat, anyagokat és munkapapírokat úgy, hogy jól áttekinthetőek legyenek, és ne kelljen órákat tölteni a keresgélésükkel. Ehhez használjon különféle iratgyűjtőket, mappákat és rendszerezőket. 

11. sz. tipp: Használjon megfelelő színeket

Munkahelye berendezésénél ne becsülje alá a megfelelő színválasztást, amely jobban hat Önre, mint azt gondolná. Vegye körül magát tompa színekkel, a szürke, a bézs és a világoszöld árnyalataival, hogy elősegítse a koncentrációt. Ha a hagyományos festés helyett tapéta vagy fotótapéta mellett dönt, kerülje a merész mintákat, amelyek elvonják a munkáról a figyelmét.  

12. sz. tipp: Minőségi megvilágítás

Ideális, ha elegendő természetes fény jut a helyiségbe. Azonban még ezt is ki kell egészíteni mesterséges mennyezeti világítással és egy asztali lámpával, amelyet úgy kell elhelyezni, hogy ne Önre essen a fénye. 

13. sz. tipp: Szerezzen be növényeket

Helyezzen el egy élő növényt a dolgozószobájában – amely megnyugtatja Önt, csökkenti a stressz-szintjét, és megkíméli a látását, amelyet a számítógép képernyője megterhel. 

14. sz. tipp: Helyezze el a kedvenc fotóit

Keressen az irodájában egy helyet a családi pillanatokról vagy a barátairól készült fotóknak, amelyek mosolyt csalnak az arcára, ha csak rájuk néz. Keretezze be őket, és helyezze őket mindig látható helyre.

15. sz. tipp: Hozzon létre egy motivációs faliújságot

Lehet, hogy azon szerencsések közé tartozik, akiknek a munka örömet okoz. Ha azonban nem, akkor tegyen ki az irodájában egy képet vagy posztert motivációs üzenettel, vagy készítsen saját motivációs faliújságot, amely folyamatosan emlékezteti Önt arra, miért végzi a munkáját. Például kihelyezhet fotókat a családjáról, vagy képeket kedvenc nyaralási úti céljáról, ahová egy nap el szeretne látogatni.

16. sz. tipp: Kövesse nyomon az időt

Előfordul, hogy munka közben megfeledkezik az időről? Helyezzen el egy faliórát az irodájában, hogy nyomon tudja követni, mióta dolgozik. 

17. sz. tipp: Alakítson ki napi rutint

Talán még csak most kezdte az otthoni irodai munkát, és kihívást jelent az Ön számára az otthoni munkavégzés. Ebben az esetben alakítson ki egy állandó munkarendet, és próbálja azt betartani. Keljen fel minden nap ugyanabban az időben, és határozza meg a munkavégzés idejét. 

18. sz. tipp: Tartson szüneteket 

Ne feledkezzen meg a rendszeres szünetekről étkezésre, ivásra és rövid nyújtózkodásra. Próbálja ki a pomodoro technikát, amely szerint 25 percig szükséges dolgozni, majd öt perc szünetet tartani. Ez a technika javítja a hatékonyságot és a koncentrációt, így több munkát végezhet el kevesebb idő alatt.

19. sz. tipp: Gyakran szellőztessen

Igyekezzen az irodáját rendszeresen szellőztetni. A friss levegő hiánya fáradtsághoz és fejfájáshoz vezet, valamint csökkenti a figyelmet és a koncentrációt. Még jobban jár, ha napközben sétál egyet, megmozgatva így az egész testét, és feltöltődik energiával. 

20. sz. tipp: Válassza el a munkát a magánélettől

Az otthoni munka nagy nem elhanyagolható kockázatot rejt magában: a munka és a magánélet összeolvadhat, és egyre nehezebb lehet szétválasztani őket. Hogyan lehet ezt megelőzni? Ideális esetben olyan helyet kell kijelölnie a munkához és a koncentrációhoz, ahol semmi és senki nem zavarja vagy vonja el a figyelmét. Segíthet Önnek a napi rutin vagy a rituálék – mielőtt befejezné a munkát, írja fel a befejezetlen ügyeit egy jegyzetfüzetbe, és a nap hátralévő részében ne foglalkozzon velük. 

Összegzés: Hogyan legyen effektív a home office 

Ha teheti, alakítson ki otthon egy olyan munkaterületet vagy irodát, ahol kizárólag a munkájára koncentrálhat. Fektessen be egy minőségi asztalba és székbe, vegye körül magát tompa színekkel, és minimalizálja a zavaró tényezőket. Ha a munkaterületét egyszer már a saját igényeihez igazította, és megszokta a napi rutinját, az otthoni munka élvezetessé válik.


A terméket sikeresen a kosárba tettük