Az első, BMW márkájú autók majdnem 90 éve gördültek le a gyártósorról, de a bajor autógyár által készített autók tulajdonosainak száma folyamatosan növekszik. Elvarázsolta őket a jellegzetes hűtőrács, a tagadhatatlan elegancia vagy talán a vezetés sportossága, amely minden kék-fehér emblémával ellátott motorháztető alatt ott lapul. Érdekli a legendás BMW autógyár története?
A repülőgép-motoroktól az autókig
A BMW márkanév alatt (Bayerische Motoren Werke) eredetileg nem autókat készítettek, hanem repülőgép-hajtóműveket. A gyártásukra szánt gyárat 1916-ban alapították és csak 12 évvel később váltottak az autóiparra. Már rögtön az első autó, amely elhagyta a BMW gyártósorát, sikert aratott. Ez a történelmi modell a Dixi volt, amelynek hatására sok német kezdett el álmodozni arról, hogy egy nap saját autót vesz.
Kabrió 328
Az 1930-as évek elején a BMW az akkori európai piacon stabil pozíciót vívott ki magának, jellegzetes hűtőráccsal díszített autóinak köszönhetően bárhol azonnal felismerhető volt. Az elegáns kabrió 328 meggyőzte az egész világot arról, hogy a BMW a sportos vezetési stílust képviseli. A motorháztető alatt 80 lóerő rejtőzött, és amikor a gázpedált a padlóig nyomták, a fordulatszámmérő mutatója 150 km/órára ugrott.
A háború utáni luxusautók
A második világháború alatt a személygépkocsik gyártása teljesen leállt, de még ez sem roppantotta meg a céget. Mindössze három évvel a háború után visszatért ahhoz, amiről híres volt - először a motorkerékpárok gyártásához, 1952-ben pedig az autókhoz. Az egyik első háború utáni autó az elegáns, bár kissé robusztus, 501-es modell volt, amelynek köszönhetően a cég a luxusautók piacán is tényezővé vált.
Kis autók népszerű árakon
A háború sújtotta európaiak nem vágyakoztak olyan luxusautók után, amelyeket amúgy sem engedhettek meg maguknak. Ezért a BMW a kicsi és szó szerint mindenki számára megfizethető autókra összpontosított. Ezért, amikor 1953-ban megjelent a színen a vicces, olasz, háromkerekű Isetta, amelynek csak elöl volt ajtaja, a németek nem haboztak, és megvették a licencengedélyét. A kockázat megtérült a BMW számára - az Isetta nagy sikert aratott a német piacon, 1955 és 1962 között 161 728 példányt gyártottak, 1956-tól négyüléses változat is készült.
Még Elvis Presley is BMW-t vezetett
Az ötvenes évekre jellemző modellek voltak az 503-as és az 507-es. Mindkettő 195 lóerővel büszkélkedő sportautó volt. Ennek ellenére a várakozások alatt teljesítettek. Az ügyfelek főként a kis csomagtér miatt panaszkodtak. Mindazonáltal maga Elvis is tulajdonosa volt egy 507-esnek, amelyet 2016-ban újítottak fel.
A fiatalok és sikeresek szimbóluma
1972-ben a BMW új marketingpolitikát indított az egységes modelltípusokra vonatkozóan, amelyhez mind a mai napig hű maradt. Az 1970-es évek végére a BMW autók már olyan fiatal és sikeres emberek szimbólumai voltak, akik praktikus, ugyanakkor elegáns és gyors autóra vágytak.
BMW témájú gyűjtemény
Lepje meg magát, vagy rokonát, közeli ismerősét - nem kell azonnal BMW autót vásárolnia, egyelőre válasszon valamit tematikus gyűjteményünkből!
Bögrék
Élvezze a kávét, teát vagy valami élesebbet egy különleges mintájú bögréből. Ha ajándékot keres egy igazi autóbarátnak, a bögre telitalálat!
![]() |
![]() |
Fémdobozok
Tegyen rendet műhelyében vagy garázsában - a praktikus fémdobozok remek tárolóként szolgálnak szerszámaihoz, csavarjaihoz és mindenhez, amit csak a keze ügyében akar tudni!
![]() |
![]() |
Fémperselyek
Unja már, hogy folyamatosan aprót hord a zsebében? Tegye egy fémperselybe, és néhány hét múlva meg fog lepődni, mennyit takarított meg öntudatlanul is!
![]() |
![]() |
Fémtáblák
A fémtáblák a műhely vagy garázs falaira valók! A tábla a kék-fehér BMW emblémával vagy ikonikus motorkerékpárokkal mindig feldobja az unalmas tégla, beton, vagy fehér falat.
![]() |
![]() |
![]() |
Faliórák
Az eredeti falióra, amely nem hiányozhat egyetlen garázsból sem, megbízhatóan tájékoztatja önt arról, hogy itt az ideje útra kelni!
![]() |
![]() |
![]() |