Az első, BMW márkájú autók majdnem 90 éve gördültek le a gyártósorról, de a bajor autógyár által készített autók tulajdonosainak száma folyamatosan növekszik. Elvarázsolta őket a jellegzetes hűtőrács, a tagadhatatlan elegancia vagy talán a vezetés sportossága, amely minden kék-fehér emblémával ellátott motorháztető alatt ott lapul. Érdekli a legendás BMW autógyár története?
A repülőgép-motoroktól az autókig
A BMW márkanév alatt (Bayerische Motoren Werke) eredetileg nem autókat készítettek, hanem repülőgép-hajtóműveket. A gyártásukra szánt gyárat 1916-ban alapították és csak 12 évvel később váltottak az autóiparra. Már rögtön az első autó, amely elhagyta a BMW gyártósorát, sikert aratott. Ez a történelmi modell a Dixi volt, amelynek hatására sok német kezdett el álmodozni arról, hogy egy nap saját autót vesz.
Kabrió 328
Az 1930-as évek elején a BMW az akkori európai piacon stabil pozíciót vívott ki magának, jellegzetes hűtőráccsal díszített autóinak köszönhetően bárhol azonnal felismerhető volt. Az elegáns kabrió 328 meggyőzte az egész világot arról, hogy a BMW a sportos vezetési stílust képviseli. A motorháztető alatt 80 lóerő rejtőzött, és amikor a gázpedált a padlóig nyomták, a fordulatszámmérő mutatója 150 km/órára ugrott.
A háború utáni luxusautók
A második világháború alatt a személygépkocsik gyártása teljesen leállt, de még ez sem roppantotta meg a céget. Mindössze három évvel a háború után visszatért ahhoz, amiről híres volt - először a motorkerékpárok gyártásához, 1952-ben pedig az autókhoz. Az egyik első háború utáni autó az elegáns, bár kissé robusztus, 501-es modell volt, amelynek köszönhetően a cég a luxusautók piacán is tényezővé vált.
Kis autók népszerű árakon
A háború sújtotta európaiak nem vágyakoztak olyan luxusautók után, amelyeket amúgy sem engedhettek meg maguknak. Ezért a BMW a kicsi és szó szerint mindenki számára megfizethető autókra összpontosított. Ezért, amikor 1953-ban megjelent a színen a vicces, olasz, háromkerekű Isetta, amelynek csak elöl volt ajtaja, a németek nem haboztak, és megvették a licencengedélyét. A kockázat megtérült a BMW számára - az Isetta nagy sikert aratott a német piacon, 1955 és 1962 között 161 728 példányt gyártottak, 1956-tól négyüléses változat is készült.
Még Elvis Presley is BMW-t vezetett
Az ötvenes évekre jellemző modellek voltak az 503-as és az 507-es. Mindkettő 195 lóerővel büszkélkedő sportautó volt. Ennek ellenére a várakozások alatt teljesítettek. Az ügyfelek főként a kis csomagtér miatt panaszkodtak. Mindazonáltal maga Elvis is tulajdonosa volt egy 507-esnek, amelyet 2016-ban újítottak fel.
A fiatalok és sikeresek szimbóluma
1972-ben a BMW új marketingpolitikát indított az egységes modelltípusokra vonatkozóan, amelyhez mind a mai napig hű maradt. Az 1970-es évek végére a BMW autók már olyan fiatal és sikeres emberek szimbólumai voltak, akik praktikus, ugyanakkor elegáns és gyors autóra vágytak.
BMW témájú gyűjtemény
Lepje meg magát, vagy rokonát, közeli ismerősét - nem kell azonnal BMW autót vásárolnia, egyelőre válasszon valamit tematikus gyűjteményünkből!
Bögrék
Élvezze a kávét, teát vagy valami élesebbet egy különleges mintájú bögréből. Ha ajándékot keres egy igazi autóbarátnak, a bögre telitalálat!
Fémdobozok
Tegyen rendet műhelyében vagy garázsában - a praktikus fémdobozok remek tárolóként szolgálnak szerszámaihoz, csavarjaihoz és mindenhez, amit csak a keze ügyében akar tudni!
Fémperselyek
Unja már, hogy folyamatosan aprót hord a zsebében? Tegye egy fémperselybe, és néhány hét múlva meg fog lepődni, mennyit takarított meg öntudatlanul is!
Fémtáblák
A fémtáblák a műhely vagy garázs falaira valók! A tábla a kék-fehér BMW emblémával vagy ikonikus motorkerékpárokkal mindig feldobja az unalmas tégla, beton, vagy fehér falat.
Faliórák
Az eredeti falióra, amely nem hiányozhat egyetlen garázsból sem, megbízhatóan tájékoztatja önt arról, hogy itt az ideje útra kelni!